Anak dara TAKTAHU memasak, salah siapa Heh?
Tuesday, August 17 @ Tuesday, August 17, 2010 {3} //
semua orang tahu memasak kecuali saya. eh iya ke? HANIS SYUHADA tahu memasak tak? CISEE? *ceh ceh sengaja interframed nama mereka berdua dalam post ni sebab kan saya tahu mereka tak terror memasak pon. Pelik tapi benar, orang tua zaman sekarang dah tak berapa kisah kalau anak dara mereka tak tahu memasak maybe sebab sudah banyak rancangan memasak ditayangkan dalam tv. Tak pun, sekarang banyak instant food. slurp aje lah!

kalau anak dara tak tahu memasak normal tak? *bagi saya normal. Tapi sejak ditegur oleh Pak Mat Jual Topi saya rasa bersalah sangat.  kalau anak dara tak tahu memasak tak boleh kahwin? kalau anak dara tak tahu memasak semua orang gelak kan kita? kalau anak dara tak tahu memasak suami kahwin lari? macam tragis pulak soalan nih. 

saya hanya tahu masak nasi dan jerang air. salah ke? mak saya selalu cakap dia dah tahu memasak sejak umur dia limabelas tahun. pergh GILA VAVI. saya tengok emak saya memasak macam best macam susah. mesti kena ada skill baru boleh duduk dapur dan masak sedap sedap untuk family. kalau tak pandai boleh hangus, meletup pon tak impossible.

saya cuma nak muhasabah diri saja. kalau susah sangat memasak takkan orang lelaki boleh jadi famous amos macam Chef Wan tuh? mestilah tak susah kan? nak kata mesti ada bakat dalam memasak, tak semestinya kan?. kalau ikut step yang betul dan tepat, CONFORM mesti sedap punya. nanti saya nak pujuk emak saya ajar memasak. tak kira tak kira! nak belajar memasak juga. mesti belajar memasak nanti mudah masa hadapan saya. hee, okay semua saya dah banyak merapu nih. tak helok tau bulan puasa merapu. ketawa lebih lebih pun tak helok ya HANIS SYUHADA. *ceh hanis syuhada asyik kena serang je kan dalam post ni.

Labels: ,




home about Tumblr FBME


PROFILE
I love my past. I love my present. I'm not ashamed of what I've had, and I'm not sad because I have it no longer.

TAGBOARD
with width 250px

Twitter Updates


Advertisements



Powered by BLOGGER. Layout by AYEMRAWI. Resources XX