membohong kemudian mencuri.
Sunday, July 25 @ Sunday, July 25, 2010 {8} //
bismillahhirahmanirrahim :) wah seronok update belog chubby nih. eh eh perasan tak layout blog dah lain? tukar lagi. hee, sukahati lah. sibuk je! alololo, tak mau lah buat muncung itik tu. mari kerutkan dahi ramai ramai. tragedi ini berlaku hari jumaat lepas. eh eh miya ni kan, nak buat saspen pulak kan dia? okay korang baca kasi habis eh.

waktu rehat hari jumaat memang 10 minit lebih lewat. before recess subjek bahasa malaysia. adodoyai cikgu sidek punya subjek weyh! korang mesti hairan kan kenapa aku mengeluh bila sebut cikgu sidek. susah nak describe pasal dia. kalau nak listkan satu satu memang panjang gila gila punyalah. okay stop about him eh. nak cerita nih masa rehat, aku dengan qiha without hanis pergi rehat macam biasa. normal je situation dia. pergi kantin beli ayam goreng letak sambal banyak banyak kasi lidah melecur then sorok sorok seludup ayam goreng tuh bawak pergi ke kelas. kalau tak nanti ada pak cik guard tuh tahan cakap tak boleh bawak. hee ;) saya memang suka melanggar peraturan sekolah.

lepas tuh on the way nak pergi kelas, mesti ada satu benda yang wajib kena beli. kalau tak, the day will not be perfect! eh eh? apa tuh haa ? dadah ke? kondom eh miya? aku lempang kau laju laju karang. mana ada jual dadah dekat sekolah aku. kondom pon takde. kalau mahu kondom pergi seven eleven dekat kaunter dia ada jual. kalau pak cik tua ambil kondom tuh agaknya cashier buat muka apa? okay lari tajuk.





perkenalkan ROCKY! yeah yeah rocky yeah! dekat kedai koperasi ada jual rocky ini. perisa cokelat dan strawberri. beli pon ikut mood kalau gembira beli dua dua kalau rasa suram je beli satu either cokelat or strawberri. untung weyh jual rocky ni dekat koperasi sekolah. semua budak gilakan snack ini especially me!  dalam dia banyak, boleh kongsi seorang sebatang.

okay habis cerita tentang rocky. bila dah naik kelas for the next class which is agama class, ustad masuk kelas. before that girls kuat gosip sibuk sibuk cakap ada duit kelas hilang. wooh, siapa yang malang tu? when i asked them, semua buat muka toya sambil mengunyah sisa makanan dalam mulut. biadap betul. malas nak ambil tahu, aku terus keluarkan buku agama bawah meja sebab aina ada presentation tentang tajuk adab dengan rasulullah. ouch, kena ingat tajuk ini. maybe keluar exam akhir tahun.

while tengah sibuk sibuk aina present kat depan cakap bla bla bla satu apa pun aku tak faham, cikgu razali yang putih melepak masuk kelas. hee ;D mesti ada something ni. apa eh? cikgu razali cakap ada duit RM 300 HILANG. aiyoo ma apa, mana pergi itu duit? bila aku pandang luar tingkap kelas, nampak naf. ouh naf. eh? duit naf hilang eh? duit apa tuh? okay saya dah tahu. duit buku biology, bola baling and lain lain. dia cakap kat saya. kesiannya. bila saya tanya macam mana boleh hilang, dia cakap tak tahu tapi maybe silap awak jugak siapa suruh awak tinggalkan dalam beg awak? okay saya tahu awak mungkin kecil hati bila saya cakap macam ni.

so, cikgu pun pilih a few students untuk tolong cikgu buat spot check. hmm, i'm was one of them. at first seronok sangat sebab boleh jalan jalan. tapi lama lama penat pulak sebab kena check itu check ini. tak best jadi pengawas! beberapa orang suspek telah ditahan untuk siasatan lanjut. ceh ayat tak boleh belah beberapa orang suspek telah ditahan untuk siasatan lanjut =.=". saya harap lah siapa yang mencuri duit tuh tolong pulangkan sebelum awak menyesal di kemudian hari. sebab itu lah orang tua tua tak kasi kita membohong nanti lama lama mencuri pulak. untuk awak naf, semoga awak dapat balik duit RM 300 tuh. kalau beli baju raya 3 pasang boleh dapat kan? awak banyakkan bersabar eh sayang.

saya rasa macam nak berpantun pulak. ehem ehem


mak ayah pesan pada ali
belajar rajin rajin jadi anak yang berguna
kalau pencuri dah terlepas sekali
buat spotcheck pon dah tak guna!

Labels: , ,




home about Tumblr FBME


PROFILE
I love my past. I love my present. I'm not ashamed of what I've had, and I'm not sad because I have it no longer.

TAGBOARD
with width 250px

Twitter Updates


Advertisements



Powered by BLOGGER. Layout by AYEMRAWI. Resources XX