PEMALAS OR SI LAZY BUMM
Saturday, May 22 @ Saturday, May 22, 2010 {2} //
malam ini, bosan. tak ada yang seronok. nak buat itu, malas. nak buat ini, malas. adohh, kan i cakap i ni memang lazy. mama pesan kalau malas malas, dah besar tak ada orang nak kawin dengan kita. aiyoo, macam mana ni ? nanti musnahlah impian i nak ada babi baby comel cute miut gebu giler giler. hahaa, berangan je kerja. tak sudah sudah berangannya.

malas nih memang perangai syaitan kan. eh bukan, perangai manusia lah. sikit sikit yang buruk semuanya syaitan punya kan, manusia nih baik ajee. kalau macam tuh siapa nak buat jahat kat dunia nih? polis takda kerja jawabnya. hehee, kesian pak polisi. oke, back to malas. biasanya mesti ada sebab kenapa orang tuh jadi malas kan? kadang kadang saya jadi malas tanpa sebarang sebab pon. T_T

ada beberapa perkara yang saya malas nak buat, benda senang tapi malas punya hal kan.
1. malas nak ulangkaji. dah penat belajar kat sekolah , kat rumah kena lah rilek rilek.
2. malas nak tolong mama buat kerja rumah, saya anak dara pemalas. *sila jangan kahwin dengan saya
3. malas nak bangun pagi espesialli, weekend. hmmm..
4. malas nak kemas buku awal awal, esok pagi sebelum lima minit pergi sekolah, baru kelam kabut. *sebab tuh selalu tertinggal buku. ngee!
5. malas nak makan *saya diet



(iklan semata-mata)


carik carik punya carik, akhirnya jumpa jugak topik malas. ngee, malam malam yang romantik nih i malas nak taip balik. copy and paste je lah. hehehee :)

15 Tanda Tanda Orang Malas

1. Mereka yang tahu melakukan tetapi tidak mahu melakukannya.
2. Mereka yang bolih melakukan tetapi enggan untuk melakukannya.
3. Mereka yang berupaya melakukan tetapi tidak bersedia melakukannya.
4. Mereka yang sanggup melakukan tetapi engkar untuk melakukannya.
5. Mereka yang ditugaskan melakukan tetapi menolak untuk melakukannya.
6. Mereka yang berpeluang melakukan tetapi mencari alasan untuk tidak melakukannya.
7. Mereka yang diberi mudah untuk melakukan tetapi menggap payah untuk melakukannya.
8. Mereka yang sedikit melakukan tetapi mendakwa banyak telah melakukannya.
9. Mereka yang biasa melakukan tetapi tetapi mengelak untuk melakukannya.
10. Mereka yang sering melakukan tetapi mendakwa tidak biasa melakukannya.
11. Mereka yang mahir melakukan tetapi mendakwa tidak pernah melakukannya.
12. Mereka yang ada asas tetapi tidak mahu mencuba untuk melakukannya.
13.Mereka yang sepatutnya melakukan tetapi mengelak untuk melakukannya.
14. Mereka yang berkelapangan tetapi mendakwa suntuk untuk melakukannya.
15. Mereka yang berdaya tetapi berpura pura tidak boleh melakukannya.

 
so, which one catogries malas korang? saya punya? secret haih -_- . takkan kita nak biarkan perangai malas menguasai diri? sebagai orang Islam, doa itu senjata mukmin.
 
“Ya Allah ya Tuhanku, lindungilah diriku dari kesusahan dan dukacita, Engkau lindungilah aku dari sifat lemah dan malas, peliharalah diriku dari sifat bakhil dan pengecut dan Engkau peliharalah diriku dari hutang-piutang dan kekuasaan orang lain ke atas diriku.”
mari amalkan doa ini, semoga miya tak jadi pemalas lagi. saya nak jadi anak yang rajin bagi mendapatkan beg sekolah yang baru bila naik cuti sekolah nanti. *niat tak betul ni, aisehh mann.

Labels: , , ,




home about Tumblr FBME


PROFILE
I love my past. I love my present. I'm not ashamed of what I've had, and I'm not sad because I have it no longer.

TAGBOARD
with width 250px

Twitter Updates


Advertisements



Powered by BLOGGER. Layout by AYEMRAWI. Resources XX