eeeii gatal nyee, i punye tut tut nk membesar ke??
Friday, May 28 @ Friday, May 28, 2010 {4} //
bismillahirahmanirrahim. firstly minta maaf ya, sila buang segala sangkaan buruk anda terhadap tajuk entry ini. ini bukan entry tidak senonoh ataupun berkisarkan cerita seks ya. hehee :), saya cuma mahu berkongsi sajee. sharing is caring bak kata omputeh.

gambar hiasan -_-

straight to the point, anda semua ada tut tut kan? bagi yang tak ada, sorry. pernah rasa gatal tak? gatal yang mengenyam, or gatal sengal sengal * ada ke?. oh oke, yang penting bukan gatal miang ya.

pendekkan cerita, i ni memang cepat membesar dan masa itu saya punya tut tut gatal, saya tanya mama saya kenapa dia gatal. mama jawab," ouhh nak membesar lah tuh". saya agak sengal dan dungu ketika itu lalu percaya bulat bulat. ye lah, anak mama mesti lah percaya hundred percent kann?

di sekolah, kawan kawan saya pon cakap begitu. kawan kawan saya tanpa segan silu nya bertanya kepada saya kenapa mereka punya tut tut gatal. saya dengan bangganya jawab, kau punya tuh nak membesar. mak aku cakap macam tuh. mereka yakin dengan jawapan saya kerana saya jawab dengan bersungguh sungguh.

ada tak anda mengalami situasi anda punya tut tut gatal gile gile sampai anda nak berus dengan berus sabut warna cokelat tuh? saya? rahsia semestinya.



ini dia. bayangkan anda punya tut tut kena sental dengan berus sabut ni. sakit tak? kalau berus sabut tuh dah penyek dan dah lama digunakan takpelah. kalau baru, masih tajam? saya speechless -_-

lagi  satu, kita bersin maknanya kita akan jadi lebih tinggi. betul ke? adohai, pening peningg.

akhirnya saya tak mahu terus terusan percaya pada ramalan ramalan yang kelakar ini, setelah puas kelik sana kelik sini sehingga jari saya bengkak, saya berjaya jumpa ini .



Salah satu punca kegatalan di bahagian kemaluan wanita ialah di sebabkan oleh masalah keputihan. Ia sesuatu yang normal bagi wanita, namun akan bertukar sebaliknya jika kuantiti yang di keluarkan terlalu banyak sehingga menyebabkan secondary infection.



Tiada seorang wanita pun akan berasa selesa jika berdepan dengan masalah keputihan ini.Ia mendatangkan banyak masalah dalam menjalani rutin harian contohnya bau yang kurang menyenangkan. Selain itu, ia bakal mengundang pelbagai jangkitan dan juga kegatalan yang amat sangat di bahagian kemaluan.

Keputihan ini sebenarnya adalah protein yang keluar daipada dinding kemaluan wanita dan amat digemari oleh mikro organisma seperti kulat dan bakteria. Memandangkan kedudukan keputihan yang keluar begitu tersorok dan lembab, ia mempermudahkan lagi kulat dan bakteria untuk membiak. Akibatnya, bahagian kemaluan wanita merasai kegatalan yang serius. Masalah ini akan menjadi semakin teruk jika mereka menganmbil makanan makanan laut seperti udang, sotong, ketam dan sebagainya.*copy paste*

jelas tentang tajuk pertama ? kalau gatal cepat cepat basuh dengan air bersih dan sabun khas untuk tut tut. jangan biarkan bakteria menguasai tut tut anda seterusnya dijangkit H1N1. *tak sekolah agaknya miya ni ekk, heheekk :) lagi satu, tak payah lah wanita di luar sana risau dengan omongan tak benar itu ya, kita punya tut tut gatal tak bermakna nak membesar yaa.
 
Sebenarnya bersin adalah sebuah pertanda bahwa kita ini sehat. Sehat dalam arti mekanisme tubuh kita berjalan dengan lancar sempurna. Bersin sebagai sebuah reaksi adanya ketidakberesan dalam saluran pernapasan. Mungkin ada debu atau kotoran dari udara yang kita hirup yang tidak tersaring dan ikut masuk sehingga tubuh secara spontan bereaksi mengeluarkan kotoran melalui bersin.


Di dalam hidung, udara yang masuk dihangatkan sampai mendekati suhu tubuh. Kemudian diberi kandungan air sampai mendekati kejenuhan dan dibersihkan lagi sehingga udara yang masuk ke paru-paru benar-benar bebas dari benda asing. Bila udara sangat beredebu, sangat dingin atau mengandung uap atau zat yang merangsang, ujung syaraf dihidung akan terangsang. Akibatnya refleks bersin segera terjadi untuk membersihkan hidung.
                      *copy paste*
baiklah,terang lagi bersuluh suluh. bersin bukan tanda kita nak jadi lebih tinggi. kalau anda bersin 10 kali maknanya anda akan tinggi 10 kaki. banyaklah manusia tinggi di dunia ini.

nota pendek saya :
1. tut tut itu ehem ehem, ehem ehem tuh awak punya secret part tu laa



home about Tumblr FBME


PROFILE
I love my past. I love my present. I'm not ashamed of what I've had, and I'm not sad because I have it no longer.

TAGBOARD
with width 250px

Twitter Updates


Advertisements



Powered by BLOGGER. Layout by AYEMRAWI. Resources XX